Організація індивідуальної
роботи з обдарованими учнями
з англійської мови
1.
Індивідуальні консультації з предмету.
2. Анкетування, тестування
3. Створення учнівського портфоліо.
4. Підготовка до участі у шкільному етапі Всеукраїнської
учнівської олімпіади з англійської мови.
5.
Підготовка до участі та участь у районному етапі Всеукраїнської
учнівської олімпіади з англійської мови.
6.
Читання текстів англійською мовою.
7.
Коментований перегляд серії Британського мультиплікаційного навчального
фільму “Muzzy”
8.
Підготовка та участь у
Всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Гринвіч».
9. Підготовка та участь у
Всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Пазл».
10. Підготовка та участь у Всеукраїнському конкурсі з
англійської мови «Мовознавець».
11. Підготовка та участь у
Всеукраїнському конкурсі з англійської мови " Пиши! Малюй! Перемагай!- 2021"
12. Підготовка та участь у Всеукраїнській інтернет-
олімпіаді з англійської мови «На урок»
13. Підготовка та участь у Всеукраїнському конкурсі з англійської мови від видавництва National Geographic Learning та компанії “Лінгвіст” "Christmas Storytelling”!
14. Підготовка та
участь у Всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Traditions and culture of Great Britain»
15. Підготовка та участь у Всеукраїнській олімпіаді з англійської мови «Крок до знань»
16. Підготовка
та участь у Всеукраїнській онлайн-олімпіаді
з англійської мови для учнів 11 класу Національного університету «Острозька академія»
ЦІЛІ І ЗАВДАННЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ:
– виявлення обдарованих дітей;
– створення умов, сприяючих їх оптимальному розвитку.
Для реалізації першої мети необхідно вирішити наступні завдання:
1. Знайомство вчителів з науковими даними про психологічні особливості і методичні прийоми, ефективні при роботі з обдарованими дітьми, через:
– проведення педагогічних рад із запрошенням фахівців;
– навчання на курсах підвищення кваліфікації;
– підбір і накопичення в бібліотечному фонді літератури, необхідної для самоосвіти, систематичний огляд нових надходжень;
– науково-методичну роботу з даного напряму (з подальшим обговоренням і обміном досвідом).
2. Проведення цілеспрямованих спостережень за учбовою і позаурочною діяльністю дітей, що навчаються для виявлення, мають схильність і що показують високу результативність в різних областях діяльності, шляхом:
–обговорення критеріїв, що дозволяють судити про наявність обдарованості;
– знайомства з прийомами цілеспрямованого педагогічного спостереження;
– виявлення, думки батьків про схильності, область найбільшої успішності і круг інтересів, про особливості особового розвитку їх дитини;
– періодичного збору відомостей серед вчителів-наставників і класних керівників про наявність обдарованих учнів в їх класах.
3. Підбір матеріалів і проведення спеціальних тестів, що дозволяють визначити наявність обдарованості, в єдності з такими видами діяльності, як:
– знайомство з наявним практичним досвідом роботи по даному напряму;
–тривале спостереження за кореляцією між результативністю за підсумками тестування і успіхами в реальній діяльності;
– проведення різних позаурочних конкурсів, олімпіад, що дозволяють дитині проявити свої здібності.
Після виявлення обдарованих дітей робота з ними повинна вестися двома групами педагогів:
1) вчителями, що вводять що вчиться у сферу учбового предмету і що створюють атмосферу емоційної включеності, стимулюючими і такими, що підтримують інтерес до предмету, закладають основи системи знань, відпрацьовують з учнем техніку виконання видів діяльності при рішенні різних учбових задач;
2) наставниками, які:
– виконують функції наукового керівника, що виводить учня на високий професійний рівень в роботі над темою, вибраною самим учнем;
– координують індивідуальну роботу всіх осіб, зацікавлених в долі обдарованого учня;
– забезпечують необхідне обдарованому учневі спілкування;
– здійснюють зв'язок з батьками обдарованого учня.
Наставниками можуть стати вчителі, психологи, студенти, батьки або запрошені для цієї мети фахівці.
Учень вільний у виборі наставника або у відмові від роботи з наставником.
Для реалізації другої мети необхідно вирішити наступні завдання:
1. Відбір серед різних систем навчання тих методів, форм і прийомів, які сприяють розвитку самостійності мислення, ініціативності і творчості, і застосування цих методів, форм і прийомів з опорою на наступні правила:
– співвіднести кількість інформації, що надається, і відбір уміння її обробляти (аналізувати, порівнювати, зіставляти, класифікувати, робити висновки);
– мінімальна кількість часу повідомляти інформацію або показати конкретні чини виконання учбових завдань, а більше надавати хлоп'ятам можливості обговорювати питання самим (менше пояснювати і більше питати, використовуючи так звані «відкриті питання», щоб зрозуміти, як учні прийшли до висновку, рішення, оцінки);
– не прагнути реагувати на кожну відповідь в класі, а уважно і з цікавістю слухати, не оцінюючи відповіді, а лише показуючи, що приймаєте їх. (Така поведінка сприяє тому, що учні починають більше взаємодіяти один з одним і частіше самі коментують ідеї і думки однокласників. Тим самим вони опиняються в меншій залежності від вчителя.)
2. Залишення можливості удосконалювати здібності в спільній діяльності з науковим керівником, оскільки науковий керівник:
– забезпечує високий рівень консультування по вибраній таким, що вчиться темі наукового дослідження;
– заохочує прояв самодіяльності, надаючи свободу вибору області додатку сил і методів досягнення мети;
– створює умови для конкретного втілення творчих ідей з урахуванням особливостей ситуації і особових особливостей учня;
– сприяє пробудженню бажання випробувати себе і в інших сферах, заохочуючи результативність в якій-небудь області.
3. Розробка гнучких індивідуальних програм навчання що вчаться, чия обдарованість в певних областях вже виявлена, з урахуванням того що:
– метою індивідуальної програми навчання що обдарованого вчиться є створення умов для оптимального розвитку обдарованості і одночасно для ліквідації можливої «флюсовості» в пізнанні або дисбалансу в особовому розвитку;
– пропозиція про створення таких програм може бути внесено батьками, вчителем-наставником, класним керівником, наставником, психологом, педрадою або будь-якими іншими особами, зацікавленими в долі обдарованого учня;
– ініціативу розробки програми бере на себе психолог, наставник, класний керівник, вчитель-наставник, хто-небудь з батьків або сам учень (старшокласник) і привертає до участі в розробці програми осіб, зацікавлених в долі обдарованого учня.
4. Прояв пошани до індивідуальності учня, що, зокрема, припускає:
а) розуміння особливостей розвитку обдарованого учня;
б) складання програми особового розвитку що вчиться, сприяючою формуванню адекватного відношення до навколишньої дійсності, пошана до себе, уміння взаємодіяти з іншими і розвитку чуйного відношення до людей (така програма складається психологом);
в) створення ситуації продуктивної і емоційно сприятливої взаємодії з однокласниками, сприяють гармонізації розвитку інтелектуальної, емоційної і соціальної сфер;
г) прагнення уникнути в роботі з обдарованими дітьми двох крайнощів – зведення дитини на п'єдестал, підкреслення його особливих прав, з одного боку, а з іншого боку – публічне приниження гідності або ігнорування інтелектуальних успіхів під час боротьби з «зоряністю»;
д) звільнення від цілого ряду помилкових стереотипних очікувань і розуміння того, що що інтелектуально обдарований вчиться:
– не обов'язково повинен мати таку ж високу емоційну і соціальну зрілість (погано адаптується, не має розвиненого самоконтролю, не є незалежним і відповідальним);
– не завжди здатний займатися самостійно і потребує індивідуалізації навчання і допомоги;
– може мати деяке відставання у фізичному розвитку (що виявляється, наприклад, в поганій координації рухів або корявому почерку);
– не повинен встигати і перевершувати всіх по більшості предметів шкільної програми;
– йому завжди властиві висока мотивація до досягнень, прагнення бути кращим, свідомі зусилля в навчанні, позитивне відношення до школи;
– йому можуть бути властиві пасивність, відсутність зовнішнього інтелектуального блиску, надмірна соромливість.
Індивідуальна робота з учнями
1 .Вивчати та корегувати індивідуальні заохочення та інтереси кожного учня.
2. Постійно проводити додаткову роботу з учнями, які слабо засвоюють програмовий матеріал (Бережний І., Зикова К., Зикова Кр., Ковальчук В.).
3.Проводити роботу з обдарованими дітьми (Мирко В., Пінкевич П.,Свобода А.)
4.Провести з кожним учнем розмову про трудові доручення, чергування в класі, на шкільному подвір'ї.
5.Проводити бесіди з учнями класу про безпечне поводження на шкільному подвір'ї, в школі та на вулиці, про дотримання особистої гігієни.
6.Проводити бесіди про дружбу, чесність, справедливість, збереження шкільного та власного майна, про охайність.
7.Провести заходи по вихованню в учнів почуття патріотизму.
8.Разом з учнями оформити шкільну документацію (щоденники, класний куточок.)
Планування індивідуальної роботи з учнями,що не встигають
№п/п | Зміст і методи роботи | Термін виконання |
1 | Вивчати індивідуальні особливості учня Пригоди Олександра | Протягом року |
2 | Визначити коло друзів, а також вплив кожного з них | Протягом І семестру |
3 | Відвідати сім’ю, вивчити пізнавальні інтереси учня | Вересень |
4 | Ознайомити учня з вимогами у школі -не порушувати дисципліну; -не запізнюватися на уроки; -не пропускати заняття; -не сперечатися із дорослими вдома; -своєчасно виходити до школи; -повертатися після уроків; -дбайливо ставитися до одягу; -бути охайним. | Протягом першого тижня |
5 | Організувати допомогу кращих учнів класу щодо ліквідації проблем та прогалин у знаннях Пригоди О.Допомогти учню повірити у власні сили та здібності | Протягом року |
6 | Провести консультації батьків про засоби ліквідації прогалин у знаннях учнів | Вересень |
7 | Провести роботу щодо активізації пізнавальної діяльності школярів, а саме: 1)опитувати лише той матеріал, який школяр знає; 2)надавати консультації з предметів; 3)давати на уроках індивідуальні завдання відповідного рівня знань. | Протягом року |
8 | Встановити зв’язки школярів за місцем проживання, визначити їх характер з метою нейтралізувати негативний вплив оточення | Вересень-жовтень |
9 | Дати рекомендації батькам учнів щодо домашнього контролю та організації відповідного розпорядку дня, обладнання кутка для занять, дотримання учнями режиму дня | За необхідності |
10 | Бесіда «Причини неуспішності в навчанні, ставлення до навчання» | Жовтень |
11 | Бесіди 1)Чи потрібно дотримуватись правил поведінки у школі? 2)Твій вільний час 3)Про культуру поведінки 4)Про дружбу та товаришів 5)Про книги, які ти прочитав | Жовтень Листопад Грудень Лютий Квітень |
12 | Бесіда з батьками «Вплив моральної атмосфери і психологічного клімату сім’ї на формування особистості дитини» | Листопад |
13 | Тренінг «Позитивне підкріплення відносин з однолітками» | Грудень |
14 | Діалог на тему «Твоє інтелектуально-естетичне хобі: читання, колекціонування, декоративне мистецтво, майстрування і т.ін.» | Лютий |
15 | Мозкова атака «Твоя самодисципліна, воля, саморозвиток» | Березень |
16 | Активізувати роботу із залучення до роботи гуртків, позакласну діяльність | Протягом року |
17 | Провести бесіди з батьками учня Пригоди Олександра: 1)Культура міжособистісних відносин – важливий фактор успішного виховання 2)Законодавство України про відповідальність батьків за виховання дітей 3)Про адміністративну відповідальність батьків за порушення прав дитини | Лютий Березень Травень
|
Немає коментарів:
Дописати коментар