Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на сторінках мого блогу! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

Робота з учнями

 

Організація індивідуальної роботи з обдарованими учнями

з англійської мови

  1.     Індивідуальні консультації з предмету.

  2.     Анкетування, тестування

  3.     Створення учнівського портфоліо.

  4.     Підготовка до участі у шкільному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови.

  5.     Підготовка до участі та участь у районному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови.

  6.     Читання текстів англійською мовою.

  7.     Коментований перегляд серії Британського мультиплікаційного навчального фільму  “Muzzy”

  8.     Підготовка та участь у Всеукраїнському конкурсі  з англійської мови «Гринвіч».

  9.     Підготовка та участь у Всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Пазл».

  10.    Підготовка та участь у Всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Мовознавець».

  11. Підготовка та участь у Всеукраїнському конкурсі з англійської мови " Пиши! Малюй!  Перемагай!- 2021"

    12. Підготовка та участь у Всеукраїнській інтернет- олімпіаді з англійської мови «На урок»

  13. Підготовка та участь у Всеукраїнському конкурсі з англійської мови від видавництва National Geographic Learning та компанії “Лінгвіст” "Christmas Storytelling”!

  14. Підготовка та участь у Всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Traditions and culture of Great Britain»

  15. Підготовка та участь у Всеукраїнській  олімпіаді з англійської мови «Крок до знань»

    16. Підготовка та участь у Всеукраїнській  онлайн-олімпіаді з англійської мови для учнів 11 класу Національного університету «Острозька академія»

 ЦІЛІ І ЗАВДАННЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ:

– виявлення обдарованих дітей;
– створення умов, сприяючих їх оптимальному розвитку.

Для реалізації першої мети необхідно вирішити наступні завдання:
1. Знайомство вчителів з науковими даними про психологічні особливості і методичні прийоми, ефективні при роботі з обдарованими дітьми, через:
– проведення педагогічних рад із запрошенням фахівців;
– навчання на курсах підвищення кваліфікації;
– підбір і накопичення в бібліотечному фонді літератури, необхідної для самоосвіти, систематичний огляд нових надходжень;
– науково-методичну роботу з даного напряму (з подальшим обговоренням і обміном досвідом).
2. Проведення цілеспрямованих спостережень за учбовою і позаурочною діяльністю дітей, що навчаються для виявлення, мають схильність і що показують високу результативність в різних областях діяльності, шляхом:
–обговорення критеріїв, що дозволяють судити про наявність обдарованості;
– знайомства з прийомами цілеспрямованого педагогічного спостереження;
– виявлення, думки батьків про схильності, область найбільшої успішності і круг інтересів, про особливості особового розвитку їх дитини;
– періодичного збору відомостей серед вчителів-наставників і класних керівників про наявність обдарованих учнів в їх класах.
3. Підбір матеріалів і проведення спеціальних тестів, що дозволяють визначити наявність обдарованості, в єдності з такими видами діяльності, як:
– знайомство з наявним практичним досвідом роботи по даному напряму;
–тривале спостереження за кореляцією між результативністю за підсумками тестування і успіхами в реальній діяльності;
– проведення різних позаурочних конкурсів, олімпіад, що дозволяють дитині проявити свої здібності.

Після виявлення обдарованих дітей робота з ними повинна вестися двома групами педагогів:
1) вчителями, що вводять що вчиться у сферу учбового предмету і що створюють атмосферу емоційної включеності, стимулюючими і такими, що підтримують інтерес до предмету, закладають основи системи знань, відпрацьовують з учнем техніку виконання видів діяльності при рішенні різних учбових задач;
2) наставниками, які:
– виконують функції наукового керівника, що виводить учня на високий професійний рівень в роботі над темою, вибраною самим учнем;
– координують індивідуальну роботу всіх осіб, зацікавлених в долі обдарованого учня;
– забезпечують необхідне обдарованому учневі спілкування;
– здійснюють зв'язок з батьками обдарованого учня.
Наставниками можуть стати вчителі, психологи, студенти, батьки або запрошені для цієї мети фахівці.
Учень вільний у виборі наставника або у відмові від роботи з наставником.
Для реалізації другої мети необхідно вирішити наступні завдання:
1. Відбір серед різних систем навчання тих методів, форм і прийомів, які сприяють розвитку самостійності мислення, ініціативності і творчості, і застосування цих методів, форм і прийомів з опорою на наступні правила:
– співвіднести кількість інформації, що надається, і відбір уміння її обробляти (аналізувати, порівнювати, зіставляти, класифікувати, робити висновки);
– мінімальна кількість часу повідомляти інформацію або показати конкретні чини виконання учбових завдань, а більше надавати хлоп'ятам можливості обговорювати питання самим (менше пояснювати і більше питати, використовуючи так звані «відкриті питання», щоб зрозуміти, як учні прийшли до висновку, рішення, оцінки);
– не прагнути реагувати на кожну відповідь в класі, а уважно і з цікавістю слухати, не оцінюючи відповіді, а лише показуючи, що приймаєте їх. (Така поведінка сприяє тому, що учні починають більше взаємодіяти один з одним і частіше самі коментують ідеї і думки однокласників. Тим самим вони опиняються в меншій залежності від вчителя.)
2. Залишення  можливості удосконалювати здібності в спільній діяльності з науковим керівником, оскільки науковий керівник:
– забезпечує високий рівень консультування по вибраній таким, що вчиться темі наукового дослідження;
– заохочує прояв самодіяльності, надаючи свободу вибору області додатку сил і методів досягнення мети;
– створює умови для конкретного втілення творчих ідей з урахуванням особливостей ситуації і особових особливостей учня;
– сприяє пробудженню бажання випробувати себе і в інших сферах, заохочуючи результативність в якій-небудь області.
3. Розробка гнучких індивідуальних програм навчання що вчаться, чия обдарованість в певних областях вже виявлена, з урахуванням того що:
– метою індивідуальної програми навчання що обдарованого вчиться є створення умов для оптимального розвитку обдарованості і одночасно для ліквідації можливої «флюсовості» в пізнанні або дисбалансу в особовому розвитку;
– пропозиція про створення таких програм може бути внесено батьками, вчителем-наставником, класним керівником, наставником, психологом, педрадою або будь-якими іншими особами, зацікавленими в долі обдарованого учня;
– ініціативу розробки програми бере на себе психолог, наставник, класний керівник, вчитель-наставник, хто-небудь з батьків або сам учень (старшокласник) і привертає до участі в розробці програми осіб, зацікавлених в долі обдарованого учня.
4. Прояв пошани до індивідуальності учня, що, зокрема, припускає:
а) розуміння особливостей розвитку обдарованого учня;
б) складання програми особового розвитку що вчиться, сприяючою формуванню адекватного відношення до навколишньої дійсності, пошана до себе, уміння взаємодіяти з іншими і розвитку чуйного відношення до людей (така програма складається психологом);
в) створення ситуації продуктивної і емоційно сприятливої взаємодії з однокласниками, сприяють гармонізації розвитку інтелектуальної, емоційної і соціальної сфер;
г) прагнення уникнути в роботі з обдарованими дітьми двох крайнощів – зведення дитини на п'єдестал, підкреслення його особливих прав, з одного боку, а з іншого боку – публічне приниження гідності або ігнорування інтелектуальних успіхів під час боротьби з «зоряністю»;
д) звільнення від цілого ряду помилкових стереотипних очікувань і розуміння того, що що інтелектуально обдарований вчиться:
– не обов'язково повинен мати таку ж високу емоційну і соціальну зрілість (погано адаптується, не має розвиненого самоконтролю, не є незалежним і відповідальним);
– не завжди здатний займатися самостійно і потребує індивідуалізації навчання і допомоги;
– може мати деяке відставання у фізичному розвитку (що виявляється, наприклад, в поганій координації рухів або корявому почерку);
– не повинен встигати і перевершувати всіх по більшості предметів шкільної програми;
– йому завжди властиві висока мотивація до досягнень, прагнення бути кращим, свідомі зусилля в навчанні, позитивне відношення до школи;
– йому можуть бути властиві пасивність, відсутність зовнішнього інтелектуального блиску, надмірна соромливість.

Індивідуальна робота з учнями

1 .Вивчати та корегувати індивідуальні заохочення та інтереси кожного учня.

2. Постійно проводити додаткову роботу з учнями, які слабо засвоюють програмовий матеріал (Бережний І., Зикова К., Зикова Кр., Ковальчук В.).

3.Проводити роботу з обдарованими дітьми (Мирко В., Пінкевич П.,Свобода А.)

4.Провести з кожним учнем розмову про трудові доручення, чергування в класі, на шкільному подвір'ї.

5.Проводити бесіди з учнями класу про безпечне поводження на шкільному подвір'ї, в школі та на вулиці, про дотримання особистої гігієни.

6.Проводити бесіди про дружбу, чесність, справедливість, збереження шкільного та власного майна, про охайність.

7.Провести заходи по вихованню в учнів почуття патріотизму.

8.Разом з учнями оформити шкільну документацію (щоденники, класний куточок.)

Планування індивідуальної роботи з учнями,що не встигають

№п/п

                      Зміст і методи роботи

Термін виконання

1

Вивчати індивідуальні особливості учня  Пригоди Олександра

Протягом року

2

Визначити коло друзів, а також вплив кожного з них

Протягом І семестру

3

Відвідати сім’ю, вивчити пізнавальні інтереси учня

Вересень

4

Ознайомити учня з вимогами у школі

-не порушувати дисципліну;

-не запізнюватися на уроки;

-не пропускати заняття;

-не сперечатися із дорослими вдома;

-своєчасно виходити до школи;

-повертатися після уроків;

-дбайливо ставитися до одягу;

-бути охайним.

Протягом першого тижня

5

Організувати допомогу кращих учнів класу щодо ліквідації проблем та прогалин у знаннях Пригоди О.Допомогти учню повірити у власні сили та здібності

Протягом року

6

Провести консультації батьків про засоби ліквідації прогалин у знаннях учнів

Вересень

7

Провести роботу щодо активізації пізнавальної діяльності школярів, а саме:

1)опитувати лише той матеріал, який школяр знає;

2)надавати консультації з предметів;

3)давати на уроках індивідуальні завдання відповідного рівня знань.

Протягом року

8

Встановити зв’язки школярів за місцем проживання, визначити їх характер з метою нейтралізувати негативний вплив оточення

Вересень-жовтень

9

Дати рекомендації батькам учнів щодо домашнього контролю та організації відповідного розпорядку дня, обладнання кутка для занять, дотримання учнями режиму дня

За необхідності

10

Бесіда «Причини неуспішності в навчанні, ставлення до навчання»

Жовтень

11

Бесіди

1)Чи потрібно дотримуватись правил поведінки у школі?

2)Твій вільний час

3)Про культуру поведінки

4)Про дружбу та товаришів

5)Про книги, які ти прочитав

Жовтень

Листопад

Грудень

Лютий

Квітень

12

Бесіда з батьками «Вплив моральної атмосфери і психологічного клімату сім’ї на формування особистості дитини»

Листопад

13

Тренінг «Позитивне підкріплення відносин з однолітками»

Грудень

14

Діалог на тему «Твоє інтелектуально-естетичне хобі: читання, колекціонування, декоративне мистецтво, майстрування і т.ін.»

Лютий

15

Мозкова атака «Твоя самодисципліна, воля, саморозвиток»

Березень

16

Активізувати роботу із залучення до роботи гуртків, позакласну діяльність

Протягом року

17

Провести бесіди з батьками учня Пригоди Олександра:

1)Культура міжособистісних відносин – важливий фактор успішного виховання

2)Законодавство України про відповідальність батьків за виховання дітей

3)Про адміністративну відповідальність батьків за порушення прав дитини

 

Лютий

 

Березень

 

Травень

 


Немає коментарів:

Дописати коментар