Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на сторінках мого блогу! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

Інклюзивна освіта



І
нклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахуванні багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Інклюзивне навчання часто вважають альтернативою інтернатній системі, за якою діти з особливими освітніми потребами навчаються  в спеціальних закладах освіти та змушені проживати в інтернатних відділеннях при них через їх територіальну розгалуженість.

Жодна дитина не має відчувати себе іншою та виключеною з освітніх, культурних і соціальних процесів – це головне завдання інклюзії.

Основний принцип інклюзивної освіти полягає в тому, що:

  • ◦ Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними.
  • ◦ Навчальні заклади мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання.
  • ◦ Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми громадами.
  • ◦ Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання. Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.

Інклюзивний підхід – створення таких умов, за яких усі учасники навчально-виховного процесу мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у дошкільних та загальноосвітніх школах.

Переваги інклюзивної освіти:

для дітей з особливими освітніми потребами:

  • ◦ Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
  • ◦ Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
  • ◦ Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • ◦ Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
  • ◦ У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.
  • для інших дітей:
  • ◦ Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
  • ◦ Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
  • ◦ Діти вчаться співробітництву.
  • ◦ Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
  • для педагогів та фахівців:
  • ◦ Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • ◦ Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • ◦ Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.

          У процесі роботи з учнями  шкільного віку, які мають особливі освітні потреби, першим кроком у навчальному закладі є створення комфортного простору для соціалізації та адаптації до навчального процесу. Виходячи із зони комфорту, яку діти мають в рідних стінах домівки, і потрапляючи в нову психотравматуючу ситуацію, де відсутні близькі люди, вони отримують психотравму, пов’язану з освоєнням нового простору і нових рамок.

Для зменшення психоемоційної напруги і для легшої адаптації  в нашому закладі створили комфортні умови для переходу від ігрової діяльності до навчальної.









Немає коментарів:

Дописати коментар